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자리바꾸기

발레 댄서들은 짜여진 안무의 순서에 따르는 일련의 움직임을 통해 이야기를 전달한다. 춤을 구축함으로써 그들의 몸은 움직임의 이완과 수축의 다이나믹을 통해 관중에게 음악의 구조와 느낌을 전달한다. 

 

자리바꾸기는 대상부지를 발레의 체계적인 퍼포먼스가 도시속의 즉흥적인 퍼포먼스와 함께 조화를 이루는 매개체로 재구성한다. 조직화된 그리드 체계속에 스트리트 퍼니춰의 프로토타입들, 발레바레들과 지표면의 풍경들을 통해 규정되고 조작됨으로써 특정장소에서 구체적인 행동들이 촉발되며 (즉, 사람들은 프로그램적으로 행동하게 된다.) 동시에 거울평면들은 이러한 움직임들을 반사시켜 다시 그들에게 비추어 줌으로써 행위자와 관찰자의 위치가 바뀌게 된다. 바라보는 사람과 보여지는 사람, 사물과 장소, 땅과 하늘, 전경과 후경이 같은 방식으로 변화하게 된다. 일반 대중이 그리드의 교점에 놓여있는 도시 퍼니쳐를 이용하면서 그들 역시 춤을 추게 되고 발레 댄서들은 대중과 함께 사이트에 특정적이면서도 즉흥적인 퍼포먼스를 펼치게 된다. 

자리바꾸기는 공공의 퍼포먼스의 다양한 위계를 프레임화 하며 동시에 무대위에 드러낸다.

이러한 여러 단계의 퍼포먼스는 파여진 대장부지가 공간속에서 사람의 신체를 위 아래로 필터링하면서 단면적으로 더욱 극대화시킨다. 부지내의 경사면이 안쪽으로 기울어짐에 따라 반복되는 네 가지 유형은 차별화된 행동을 유발하여 동일하지만 그것들은 각각의 정체성을 가지게 된다. 한편, 시지각적으로 다이나믹한 반사거울 평면들은 제 위치를 유지하는데 사람들이 대지를 춤을 추거나 산책을 하며 돌아다니는 반면 거울들은 도로 레벨을 지키고 서있게 된다. 따라서 전경과 후경의 점진적인 전이가 도로와 무대 사이에서 펼쳐지게 된다. 

Ballet dancers tell stories through performative gestures in a choreographed sequence of movement. Through an architecture of dance, their bodies negotiate both the structure and feeling of music-reconstructing them in space through a kinetic tension/compression dynamic between themselves and their audience.

[TRANS]positions choreographs the site as a mediating field in which the systematic performance of ballet intertwines with the improvisational performance of urbanity. Operating within and regulated by an organizational grid, furniture prototypes, ballet barres, and groundscape trigger specific actions in specific places [themselves performing programmatically, while mirrored planes reflect these actions back onto themselves—transposing performer and spectator; viewer and viewed; object and field; ground and sky; foreground and background. As the public engages the urban furniture at grid intersections (as they dance with them], ballet dancers engage the public through site specific, improvisational performance in between them.

[TRANS]positions simultaneously frames and stages a gradient of public performance.

This performative gradient is amplified sectionally as the excavated site filters the body up and down through space. As the site slopes inward, the repetitive prototypes [4 types) trigger differentiated actions; while identical, they gain their own identity. Meanwhile, the perceptually dynamic mirrored planes maintain positional stasis; as the body moves through the site [through dance and/or leisure), the mirrored planes remain at street level. A gradual transposition of foreground and background unfolds in between street and stage.

대지위치 : 52 West 200 South, Salt Lake City, Utah

대지면적 : 1,72.09m2

구  조 : 목조

외부마감 : 통나무, 스테인리스 스틸, 둥근자갈, 자작나무 합판

용  도 : 파빌리온

  

설  계 : MMKM associates 민서홍 + Gabriel Fuentes + 양동철 + 조준호

발 주 처 : AIA Utah's Young Architects Forum 

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